Odpowiedzi

2010-02-11T21:18:36+01:00
Pająk na rysunku to krzyżak, a książe to Konrad Mazowiecki, który w 1226 roku sprowadził krzyżaków. Całkiem ładna rycina, prześmiewcza.

Odwołuje sie to sprowadzenia Krzyżaków do Polski.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T21:22:24+01:00
Rysunek odnosi sie do decyzji Konrada mazowieckiego o sprowadzeniu Krzyżaków na ziemie Reczpospolitej. Żart przedstawiony na rysunku ma za zadanie osmieszyć i zakpić z decyzji księcia mazowieckiego, który sugerował się widokiem pająka krzyżaka w jednym z korytarzy zamku :]
1 1 1