Wymien czynniki kształtujące temperaturę powietrza na danym obszarze
Zad. 2
Podaj, o ile stopni spadatemperatura powietrza wraz ze wzrostem wysokości
Zad.3
Wyjaśnij, jakie zjawisko fizyczne uwzględni Celsjusz, opracowując skale temperatur.
prosze o pomoc i zeby było krótko

2

Odpowiedzi

2010-02-12T21:21:36+01:00
Zad 1. temperatura powietrza spadnie o 0,6 stopnia na każde 100 m
wysokości

Zad2. Przyjętymi umownie punktami skali są 0 stopni C (temperatura topnienia lodu) i 100 stopni C ( temperatura wrzenia czystej wody )
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T21:23:51+01:00
Na pierwsze mogę pomóc.
a więc czynnikami kształtującymi temperaturę jest ciśnienie od jego wzrostu lub spadku zależy skok lub spadek temperatury ,na pewno też pory roku bo ziemia z każdą porą roku zmienia położenie ,,odchyla się w kierunku słońca inaczej i promienie padają na daną strefę ziemi krócej lub dłużej i zmienia się temperatura".
2
temperatura spada o 2 stopnie co 100 metrów
4 2 4