Odpowiedzi

2010-02-11T21:29:53+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T21:36:25+01:00
Witaj !
Jest to trapez rownoramienny o wysokosci 6
Trapez mozna podzielic na dwa trojkaty o katach 30,60,90
oraz prostokat.
Wiedzac ze dlugosc miedzy katem 90 a katem 30 jest
(a pierwiastkow z 3) mozna obiczyc a.
wiec :
6 = a(pierwiastkow z 3)
6/pierwiastek z 3 = a
a = 6pierwiastkow z 3 /3
a = 2 pierwiastki z 3
dlugosc miedzy katami 30 a katem 60 to 2a.
czyli 2a = 2pierwiastki z 3 * 2 = 4pierwiastki z 3

Obwod = 2*2pierwiastki z 3 + 2*4pierwiastki z 3 + 2*(16-4pierwiastki z 3) = 4pierwiastki z 3 + 8pierwiastkow z 3 +
32 - 8pierwiastkow z 3 = 4pierwiastki z 3 + 32