Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T21:37:13+01:00
Wiemy, że wzór wynikający z twierdzenia pitagorasa na przekątną kwadratu jest a√2 (a-długość boku)
Jeżeli za a przyjmiemy bok kwadratu, powstaje równanie:
a√2=a+4 /-4
a√2-4=a
P=a²
P=(a√2-4)²=4a²-8a²+4²=4a²+16
Odp. Ten kwadrat ma pole 4a²+16
2010-02-11T22:11:27+01:00
D=a+4
a=?

a²+a²=d²
a²+a²=(a+4)²
2a²=a²+8a+16
a²-8a-16=0
Δ=64-(-64)=64+64=128
√Δ=8√2
a1=-8-8√2/2=8(1-√2)/2=4-4√2
a2=-8+8√2/2=8(-1+√2)/2=-4+4√2
no to teraz mamy dwie mozliwosci co do pola kwadratu
P1=a1²=(4-4√2)²=16+32=48
P2=a2²=(-4+4√2)²=16+32=48
jak wiec widac pole w obu przypadkach wyszło takie samo wiec:
odp: pole kwadratu wynosi 48 j²
1 1 1