Odpowiedzi

2010-02-11T21:40:15+01:00
Poztywy:
-Jedną z cech gosp. rynkowej jest wystepowanie konkurencji co jest konsekwencją niższych cen produktów.

- łatwa możliwość założenia przedsiębiorstwa co jest przeciwieństwem gosp. cenralnie kierowanej
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T21:46:52+01:00
1. - Konkurencja między firmami wpływa na polepszenia jakości oferowanych usług, towarów.
- Im więcej firm produkujących dany produkt/oferujących usługę tym niższa jej cena
- Większa dbałość o klienta - próba przywiązania go do marki
- Większy wybór usług/towarów

2. Monopol - jest to rynek na którym znajduje się tylko jeden, jedyny sprzedawca bądź znajdują się też inni ale mają oni niewielki wpływ na to co się na rynku dzieje. W takim wypadku monopolista może narzucać ceny innym producentom/usługodawcom. Przykładem monopolu w Polsce może być PKP bądź też Poczta Polska, zaś z firm międzynarodowych - Microsoft.
2 5 2