1. Zdania prawdziwe dotyczace wplywu adrenaliny na organizm człowiek to:
a)nazywana jest hormonem walki i agresji
b)produkowana jest w sytuacji stresowej przez korę nadnerczy
c)obniza cisnienie krwi,przyspiesza akcje serca
d)mobilizuje do nadludzkiego wysilku
e) pobudza czesc wspolczulna autonomicznego ukladu nerwowego

2.Jak ulozone sa istoty szra i biala w mozgu i rdzeniu kregowym?
Mozg...
Rdzen kregowy...

3.Uzupelnij brakujace elementy schematu ilustrujacego rozmnazanie plciowe:
samiec>jądro> B = C
samica> A >jajo= C

4.W czasie rozwoju zarodek wytwarza lozysko z ktorym laczy go pępowina. W jakim celu zarodek wytwarza lozysko,podaj przynajmniej dwie funkcje.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T22:00:26+01:00
1.Prawdziwe odpowiedzi to:
a)nazywana jest hormonem walki i agresji ;
d)mobilizuje do nadludzkiego wysiłku
(e) pobudza cześć współczulna autonomicznego układu nerwowego- nie jestem pewna)

2.
W rdzeniu kręgowym istota szara położona jest wewnątrz rdzenia, a istota biała ją otacza.
W mózgu warstwą wewnętrzną jest istota biała, a warstwą zewnętrzną- istota szara.

3.samiec>jądro> plemnik = jajowód
samica> jajnik>jajo= jajowód

4.
Za pomocą łożyska zarodek może:
- pobierać pokarm i tlen, dostarczany krwią matki
-wydalać zbędne, szkodliwe produkty przemiany materii
1 1 1
2010-02-11T22:08:33+01:00
1)
Fałszywą odpowiedzią jest "c" i "b", podnosi ciśnienie krwi

2)Mózg - szara na zewnątrz (tzw. kora) , biała w środku
Rdzeń - biała na zewnątrz, szara w środku o charakterystycznym kształcie litery H

3) samiec>jądro> plemnik = jajowód
samica> jajnik>jajo= jajowód

4)W łożysku następuje wymiana gazowa, usuwanie mocznika z płodu, dostarczanie substancji energetycznych oraz budulcowych dla płodu, stanowi także ochronę mechaniczną