Na walnym zgromadzeniu wszystkich pracowników firmy 'jakaś tam' doszło do kłótni. Część pracowników wyszła z sali. Dyrektor zauważył, że jeśli opuści salę jeszcze jedna osoba, to pozostanie 1 trzecia pracowników. Wyszedł więc i nakłonił dwie osoby do powrotu na salę obrad. Dzięki temu w dalszej części zebrania brała udział połowa pracowników firmy. Ile ich było?
POtrzebny mi układ równań : )

2

Odpowiedzi

2010-02-11T21:57:07+01:00
X - liczba wszystkich pracowników
y - część pracowników, która wyszła z sali
x-y-1=⅓x /*(-1)
x-y+2=½x
y-x+1=-⅓x
x-y+2=½x /dodajemy do siebie oba równania
3=⅙x /*6
18=x
Odp. W zebraniu brało udział 18 pracowników
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T21:58:42+01:00
Dane:
ilość wszystkich pracowników=x
ilość pracowników którzy wyszli=y
x-y-1=1/3x /+1 -1/3x (1)
x-y -1 +2=1/2x /-1-1/2x (2)
___________________________________________
2/3x-y=1
1/2x-y=-1 /*(-1)
___________________________________________
2/3x-y=1
-1/2x+y=1
________________________________________
dodajemy stronami
4/6x-3/6x=2
1/6x=2 /*6
x=12
-1/2 *12+y=1
______________________________-
x=12
-6+y=1 /+6
__________________________________--
x=12
y=7
odp:
na zebraniu było 12 pracowników a wyszło 7.
2 3 2