Odpowiedzi

2010-02-11T21:51:23+01:00
M-liczba karpi zlowionych przez Marcina
l - liczba karpi zlowionych przez Lecha

m + l = 90
1,1m + 0,8l = 90 -3

m = 90 - l
1,1m + 0,8l =87

teraz podstawiamy :
1,1(90-l) + 0,8l = 87
99 - 1,1l + 0,8l = 87
-1,1l + 0,8l = 87 - 99
-0,3l = -12
l = 40

m + 40 =90
m= 90 - 40
m= 50

Odpowiedz : Lech zlowil 40 karpi a Marcin 50
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T23:06:19+01:00
X-karpi Marcina
y- karpie Lecha
x+y=90
y=90-x
x+10%x+y-20%y=90-3
1,1x+0,8y=87
1,1x+0,8*(90-x)=87
1,1x+72-0,8x=87
0,3x=87-72
0,3x=15/:0,3
x=50-karpie Michała

x+y=90
50+y=90
y=90-50
y=40-karpie Lecha
odp.Michał złowił 50 karpi,a Lech 40 karpi
22 4 22