Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T22:05:38+01:00
Rola patriotyczna - ukazuje nam jak Polacy walczyli i bronili ojczyzny. Były powstania a także wojny w których Polacy walczyli.
Przykłady twórczości patriotycznej:
Adam Mickiewicz "Pan Tadeusz"
Miron Białoszewski "Pamiętnik z powstania warszawskiego"
Henryk Sienkiewicz "Krzyżacy"
Aleksander Kamiński ''Kamienie na szaniec''
z pieśni to:
"Bogurodzica"

pozdrawiam ;)
1 5 1
2010-02-11T22:06:28+01:00
Pan Tadeusz,Kordian,Nad Niemnem,Potop.

Literatura ukazuje jak walczono o kraj,otych których kochano.Ukazuje ważne wydarzenia z zycia narodu.