Odpowiedzi

2010-02-11T21:56:49+01:00
Opłatek ma taką samą konsystencję jak Hostia. Czym się różnią?

Hostia jest konsekrowana i podczas mszy św. staje się Ciałem Chrystusa. Opłatek, choć podobny, nie jest Hostią. Można jednak powiedzieć, że prowadzi nas do Stołu Eucharystycznego, do Chrystusa.
1 1 1
2010-02-11T21:58:06+01:00
Opłatek możemy jeść na co dzień. Dzielimy się nim z rodziną przy wigilijnym stole.
Opłatek nie jest czymś dla nas ważnym.

Hostia jest to ciało Chrystusa. Jest dla nas nie tylko "jakimś opłatkiem". Jest dla nas dumą. Czymś, czym powinniśmy się chlubić. Obchodzimy się nią z szacunkiem i możemy ją otrzymać tylko wtedy, gdy jesteśmy oczyszczeni z grzechów.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T22:00:02+01:00
Hostia - jest to z pewnością rzecz święta , ciało Pana Jezusa. Ksiądz na mszy świętej podaje każdemu wiernemu hostię, która przechowywana jest w tabernakulum .
Opłatek- występuje na naszych stołach w Święta Bożego Narodzenia. Dzielimy się nim składając sobie życzenia.
5 4 5