Popraw błędy związane z użyciem przymiotnika.

a) Skreśl niepotrzebne wyrazy.

Ten zawodnik ma duże potencjalne możliwości.
Rano sparzyłem się gorącym wrzątkiem.
Który prezent byłby bardziej odpowiedniejszy?
Taka pomoc nie przyniesie skutecznych efektów.

b) Popraw niewłaściwe formy prztymiotników.

W moim rowerze zepsuł się tylni hamulec.
Tamci chłopcy byli szybciejsi od was.
Snułem coraz śmialsze plany na przyszłość.
W nowej klinice pracują sami dobzi lekarze.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T22:10:38+01:00
Potencjalne
gorącym
bardziej
skutecznych

tylny
szybsi
śmielsze
dobrzy
11 4 11
2010-02-11T22:11:13+01:00
Ten zawodnik ma duże możliwości.
Rano sparzyłem się wrzątkiem.
Który prezent byłby odpowiedniejszy?
Taka pomoc nie przyniesie efektów.


tylny
szybsi
śmielsze
dobrzy
7 4 7
2010-02-11T22:11:45+01:00
A)
potencjalne
gorącym
bardziej
b)
W moim rowerze zepsuł się TYLNY hamulec
Tamci chłopcy byli SZYBSI od was
Snułem coraz ŚMIELSZE plany na przyszłość
W nowej klinice pracują sami DOBRZY lekarze
7 4 7