1) Na ile sposobów można 10 przedmiotów podzielić między dwie osoby tak, aby każda dostała przynajmniej jeden?

2) Ile jest liczb 9-cyfrowych, które nie zmieniają się czytane od końca?

3)Pewną pracę należy podzielić między 3 dziewczęta, 4 chłopców i 5 męzczyzn. Na ile sposobów można to zrobić, jeśli są 3 stanowiska dla dziewcząt, 4 dla chłopców i 5 dla mężczyzn.

4) 4 drużyny rozgrywają w ciągu 3 tygodni po jednym meczu- każda z każdą. Na ile sposobów można ułożyć rozkład tych meczów przy założeniu, że każda drużyna rozgrywa 1 mecz tygodniowo.

Proszę o rozwiązanie i wytłumaczenie... najlepsza dostanie maxa..
z góry dziękuje.;)

2

Odpowiedzi

2010-02-11T22:21:52+01:00
1)na 9 sposobow: 1-9, 2-8, 3-7, 4-6, 5-5, 6-4, 7-3, 8-2, 9-1

2)dokladnie nie wiem, ale z mysle ze okolo 10 000, to jest zbyt trudne i robiloby sie je z tydzien :)☺

3)Na 3 sposoby bo tyle jest dziewczat i kazda moze byc tylko przy stanowisku dla dziewczat i ich jest najmniej i dlatego na 3 sposoby ☺

4)na 6 sposobow: 1-2, 1-3, 1-4, 2-3, 2-4, 3-4


liczę na naj :)☺
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T22:31:26+01:00
1. na 9 sposobów
I - pierwsza osoba
II - druga osoba
I.-9 II.-1
I.-8 II.-2
I.-7 II.-3
I.-6 II.-4
I.-5 II.-5
I.-4 II.-6
I.-3 II.-7
I.-2 II.-8
I.-1 II.-9

2. 90
9*10=90

te liczby to:
999999999
888888888
777777777
666666666
555555555
444444444
333333333
222222222
111111111

989898989
979797979
969696969
959595959
949494949
939393939
929292929
919191919
909090909

898989898
878787878
868686868
858585858
848484848
838383838
828282828
818181818
808080808

797979797
787878787
767676767
757575757
747474747
737373737
727272727
717171717
707070707

696969696
686868686
676767676
656565656
646464646
636363636
626262626
616161616
606060606

595959595
585858585
575757575
565656565
545454545
535353535
525252525
515151515
505050505

494949494
484848484
474747474
464646464
454545454
434343434
424242424
414141414
404040404

393939393
383838383
373737373
363636363
353535353
343434343
323232323
313131313
303030303

292929292
282828282
272727272
262626262
252525252
242424242
232323232
212121212
202020202

191919191
181818181
171717171
161616161
151515151
141414141
131313131
121212121
101010101

3. 1sposób - tak jak w zadaniu

4. 6
A-1drużyna
B-2drużyna
C-3druzyna
D-4drużyna

AB
AC
AD
BD
BD
CD