Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T22:51:47+01:00
Recepta zaleca rozpuścić 1 łyżkę naparu ziołowego w 1,5 szklanki wody i wypić jednorazowo 1/4 szklanki otrzymanego leku. Jaką część łyżki naparu zawiera jednorazowa porcja leku?

Korzystam z proporcji

1,5 szkl zawiera 1 łyżkę ziół
1/4 szkl. zawiera x ziół

x = (1/4 szkl*1 łyżka) : 1,5 szkl.
x = (1/4szkl. *1 łyżka : 3/2 szkl.
x = 1/4* 1 *2/3 łyzki
x = 1/6 łyżki

Odp. Jednorazowa porcja leku (1/4szklanki) zawiera 1/6 łyżki ziół.
2010-02-11T22:54:54+01:00
1 łyżeczka-----1,5 szkl wody
x-----------------1/4 szkl

1,5:o,25=6 czyli 1 łyżeczka :6=1/6 łyżeczki