Odpowiedzi

2010-02-11T22:59:42+01:00
Pierwsze 4 kilometry przejechał w
4/16=1/4
godziny, a następne 9 w
9/12=3/4
W sumie jechał więc przez godzinę i przejechał 9 + 4 = 13km . Zatem średnia prędkość wynosi 13km/h.
Odpowiedź: 13km/h
1 1 1
2010-02-11T23:04:29+01:00
V1 = 16km/h
s1 = 4km
v2 =12km/h
s2 =9km/h

Vśr=(S1+S2):(t1+t2)
t=S/V
t1=4km:16 km/h
t1=1/4 h
t2=9km:12 km/h
t2=3/4h
Vśr=(4km+9km):(1/4h+3/4h)
Vśr=13km/1h
Vśr=13km/h
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-11T23:06:11+01:00
Dane:
V1=16km/h
V2=12km/h
S1=4km
S2=9km
Szukane:
Vśrednia?
V ś=(S1+S2):(t1+t2)
t obliczamy ze wzoru
V=S/t stąd t=S/V
t1=4km:16 km/h
t1=1/4 h
t2=9km:12 km/h
t2=3/4h
Vś=(4km+9km):(1/4h+3/4h)
V ś=13km/1h
Vś=13km/h
2 3 2