Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T00:08:00+01:00
CH₃-COOH + CH₃-OH ---> (st. H₂SO₄) CH₃-COO-CH₃ + H₂O

H-COOH + CH₃-CH₂-OH ---> (st. H₂SO₄) H-COO-CH₂-CH₃ + H₂O

Są to reakcje estryfikacji, czyli powstawania estrów w wyniku reakcji kwasu karboksylowego i alkoholu, zatem aby zaszła reakcja, koniecznym katalizatorem jest stężony kwas siarkowy (VI), czyli H₂SO₄.
69 1 69
2010-02-12T01:25:02+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
CH3COOH + CH3OH--->CH3COOCH3 + H2O
HCOOH + C2H5OH----->HCOOC2H5 + H2O

WARUNEK:
Obydwie reakcje muszą być przeprowadzone w obecności stężonego kwasu siarkowego(VI)-H2SO4-jako katalizatora
56 4 56