Uzupełnij poniższe równania reakcji chemicznych ilustrujące przyłączenie bromu i bromowodoru. podaj nazwy systematyczne powstających produktów.


1. CH2= CH-CH2-CH3+Br2----->
2. CH2=CH-CH2-CH3+HBr---->
3. CH3-CH=CH-CH3+Br2---->
4. CH3-CH=CH-CH3+HBr---->

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T10:48:36+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. CH2=CH-CH2-CH3+Br2----->CH2-CH-CH2-CH3 (1,2-dibromobutan)
....................................I.....I
....................................Br...Br

2. CH2=CH-CH2-CH3+HBr---->CH3-CH-CH2-CH3 (2-bromobutan)
..........................................I
.........................................Br

3. CH3-CH=CH-CH3+Br2---->CH3-CH-CH-CH3 (2,3-dibromobutan)
........................................I....I
.......................................Br...Br


4. CH3-CH=CH-CH3+HBr---->CH3-CH-CH2-CH3 (2-bromobutan
........................................I
........................................Br
1 5 1
2010-02-12T15:37:58+01:00
1. 1,2-dibromobutan
2. 2-bromobutan
3. 2,3-dibromobutan
4. 2-bromobutan