W sklepie ze słodyczami można kupić dwa rodzaje cukierków : "Pawełki" po 10 zł , 50 gr za kilogram oraz "Marcinki" - 1,2 raza droższe od "pawełków" . Ile reszty zostanie z banknotu o nominale 20 zł po zakupieniu 30 dag " Pawełków" i 0,6 kg " Marcinków"? . Zapisz obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T20:49:07+02:00
Pawelki

100dag kosztuje 10,5
30dag-------x

x=30*10,50:100
x=3,15

Marcinki
1,2*10,5=12,6

100dag-12,6
60dag--y


y=60*12,6:100
y=7,56

20-3,15-7,56=9,29

reszty 9,29
1 5 1
2009-10-11T20:50:07+02:00
Marcinki- 10,5 x 1,2= 12,6zł za kg
cena za cukierki- 10,71
20zł-10,71zł= 9,29
zostanie 9, 29 zł
2009-10-11T21:26:11+02:00
Pawełki -3,15zł
Marcinki (kg) -12,6zł , zapłacono - 7,56

3,15 + 7,56 = 10,71zł
20 - 10,71 = 9,29zł

Odp.: Reszta wynosi 9,29zł.