Odpowiedzi

2010-02-12T12:56:43+01:00
Witam
dane: ctga=0,5[5^1/2]
szukane: tga, sina, cosa

tga = 1/ctga = 2/5^1/2
[sina]^2 + [cosa]^2 = 1 /:[cosa]^2
[tga]^2 + 1 = 1/[cosa]^2
0,8 + 1 = 1/[cosa]^2
1,8 = 1/[cosa]^2
[cosa]^2 = 1/1,8 = 5/9
cosa = [5^1/2]/3

sina/cosa = tga
sina = cosa*tga = {[5^1/2]/3}*2/5^1/2 = 2/3

...................pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T13:01:22+01:00
Ctgα=√5/2
tgα=2/√5=2√5/5
/sinα/cosα=tgα=2√5/5
\sin²α+cos²α=1
sinα=√(1-cos²α)
√(1-cos²α)/cosα=2√5/5
5√(1-cos²α)=2cosα√5
25-25cos²α=20cos²α
-45cos²α+25=0
cos²α-5/9=0
cosα=√5/3
sinα=cosα/ctgα=(√5/3)/(√5/2)=2/3
1 4 1