Andrzej trzy lata temy zapłacił 54złza dwa tomy przygód Harry'ego Pottera. Chce je teraz sprzedać, obniżając cenę jednek książki o 15%, a drugiej o 10%. Oblicz, jaka będzie nowa cena każdej książki, jeśli wiadomo, że po obniżce będą kosztowały w sumie 47,35zł?

2

Odpowiedzi

2010-02-12T12:32:49+01:00
X- cena I tomu
y- cena II tomu

x+y = 54

x - 15% = 0,85x
y- 10% = 0,9y

0,85x + 0,9y

x+y = 54
0,85x + 0,9y =47,35

x= 54-y

0,85* (54-y) +0,9y=47,35
45,9 -0,85y +0,9y =47,35
0,05y =1,45
y=29

x= 54-y
x= 54-29
x= 25

0,85x =21, 25
0,9y=26,1

Odp: Nowa cena książek to 21,25 zł i 26,1 zł
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T12:32:56+01:00
2 książki=54zł
29zł+25zł=54zł
1)
25zł x15% =25x 0,15=3,75
29zł x 10%=29x0,10=2,90
3,75+2,9=6,65
54-6,65=47,35zł
25zł -3,75=21,25zł
29zł-2,90=26,10zł
odp. Po obniżce jedna książka kosztuje 21,25zł,a druga 26,10zł.
1 1 1