Jakie przesłanie ma ten wiersz???

Leopold Staff
Odys

Niech cię nie niepokoją
Cierpienia twe i błędy.
Wszędy są drogi proste,
Lecz i manowce są wszędy

O to chodzi jedynie,
By naprzód wciąż iść śmiało,
Bo zawsze się dochodzi
Gdzie indziej,niż się chciało

Zostanie kamień z napisem:
Tu leży taki a taki.
Każdy z nas jest Odysem,
Co wraca do swej Itaki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T12:35:07+01:00
Wiersz ma na celu zachęcić innych ludzi do działania. Mimo,że napotkają wiele przeszkód, jeśli będą silni i wytrwali powrócą do domu. Tak jak Odyseusz, który ponad 30 lat podróżował, zmagał się z różnymi przeciwieństwami, a mimo to udało mu się wrócić do żony i syna.
4 5 4
2010-02-12T12:37:43+01:00
Mi się wydaje, że tu jest takie przesłanie, żeby dążyć do swojego celu. Każdy lubi wytyczać sobie nowe cele. Ale nie zawsze wiążą się z tym same korzyści. CZasami ta jedna wyznaczona droga może być zła. Mogą wywiązać się później same zmartwienia. Dlatego każdy powinien powrócić do swojej "Itaki". Tą "Itaką" jest nasz ukochany dom. Zawsze w nim czujemy się najlepiej.


;]
3 2 3