Odpowiedzi

2010-02-12T13:16:36+01:00
Jest to elektrowania jądrowa.

Cała istota działania elektrowni jądrowej opiera się na reakcji rozszczepienia jąder atomowych.
Wytwarza energię elektryczną poprzez wykorzystanie energii pochodzącej z rozszczepienia jąder atomów, najczęściej uranu w której ciepło konieczne do uzyskania pary, jest otrzymywane z reaktora jądrowego.
7 2 7
2010-02-12T13:16:43+01:00
Elektrownia Jądrowa Żarnowiec w miejscu zlikwidowanej wsi Kartoszyno nad Jeziorem Żarnowieckim. W zamyśle elektrownia miała stanowić pierwszy krok w realizacji polskiego programu energetyki jądrowej, który obejmował jeszcze wybudowanie Elektrowni Jądrowej Warta w miejscowości Klempicz w ówczesnym województwie pilskim. Elektrownia w Żarnowcu docelowo miała się składać z czterech bloków energetycznych napędzanych reaktorami WWER-440 o łącznej mocy ok. 1600 megawatów. Zmiana warunków ekonomicznych w Polsce po 1989 r., a także długotrwałe protesty ekologów i negatywny odbiór części społeczeństwa, który wzmógł się szczególnie po katastrofie w Czarnobylu, spowodowały, że budowa została przerwana i elektrownia ostatecznie nie powstała.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T13:37:54+01:00
Elektrownia wodna( A NIE JĄDROWA!!), największa w Polsce elektrownia szczytowo- pompowa znajduje się w Żarnowcu. Elektrownie tego typu można uruchomić w ciągu zaledwie kilku minut. Umożliwia to natychmiastowe zasilenie sieci energetycznej, gdy występuje duże zapotrzebowanie na prąd. W elektrowni szczytowo pompowej zamienia się energię elektryczną na energię potencjalną grawitacji poprzez wpompowanie wody ze zbiornika dolnego do górnego w okresie nadwyżki produkcji nad zapotrzebowaniem na energię elektryczną (np. w nocy), a następnie, w godzinach szczytu, następuje odwrócenie procesu.
8 4 8