Odpowiedzi

2010-02-12T13:32:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
2Na + 2H2O---->2NaOH + H2
mNa=23u
2*23g Na-------->22,4dm3 H2
15g Na---------->xdm3 H2
x=15*22,4/2*23
x=7,3 dm3 H2
7,3 dm3 H2-------->100%
xdm3 H2--------->85%
x=7,3*85/100
x=6,2dm3 H2
Powstanie 6,2dm3 H2 (6200cm3 H2)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T14:13:00+01:00
Równanie reakcji;
2Na +2H2O=2NaOH +H2;obliczam masy molowe interesujacych nas związków i pierwiastków;
M H2=2[g/mol]H2;
M Na=23[g/mol]Na;
46[g]Na - 2[g]H2;
15[g]Na - x[g]H2; mnożymy na "krzyz";
x=0,652[g]H2;
2[g]H2 -22,4[dm3]H2;
0,652[g]H2 - x[dm3]H2;
x=7,30[dm3]H2;uwzględniamy wydajność;
100% -7,3[dm3]H2;
85% - x[dm3]H2;
x=6,205[dm3]=6205[cm3].
Odp.Powstanie 6205[cm3]H2