Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T13:46:14+01:00
Gwóźdź i dwie śrubki ważą 4,7g.Gwóźdź i 10 pinezek waży 2,4g, a gwóźdź i jedna śrubka waży 2,8g.Ile waży jedna pinezka?

x - waga gwoździa
y - waga pinezki
z- waga śrubki

x + 2z = 4,7 waga 1 gwoździa 1 2 śrubek
x + 10y = 2,4 waga 1 gwożdzia i 10 pinezek
x + z = 2,8 - waga 1 gwożdzia i 1 śrubki
y = ? - waga 1 pinezki

z 3-ego równania obliczam z i wstawiam do pierwszego

z = 2,8 -x
x + 2*(2,8 -x) = 4,7
x + 10y = 2,4

z = 2,8 - x
x + 5,6 - 2x = 4,7
x + 10y = 2,4

z = 2,8 - x
-x = 4,7 - 5,6
x + 10y = 2,4

z = 2,8 - x
x = 0,9
0,9 + 10y = 2,4

z = 2,8 - 0,9 = 1,9
x = 0,9
10y = 2,4 -0,9

z = 1,9
x = 0,9
y = 0,15

x = 0,9 g - waga 1 gwóździa
y = 0,15g - waga 1 pinezki
z = 1,9 g - waga 1 śrubki

Odp. Jedna pinazka waży 0,15g
2010-02-12T15:50:47+01:00
X - waga gwoździa
y - waga pinezki
z- waga śrubki

x + 2z = 4,7
x + 10y = 2,4
x + z = 2,8
y=?


z = 2,8 -x
x + 2*(2,8 -x) = 4,7
x + 10y = 2,4

z = 2,8 - x
x + 5,6 - 2x = 4,7
x + 10y = 2,4

z = 2,8 - x
-x = 4,7 - 5,6
x + 10y = 2,4

z = 2,8 - x
x = 0,9
0,9 + 10y = 2,4

z = 2,8 - 0,9 = 1,9
x = 0,9
10y = 2,4 -0,9


x = 0,9 g -gwóździa
y = 0,15g - pinezki
z = 1,9 g - śrubki