Odpowiedzi

2010-02-12T13:48:33+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MMg=24u
2Mg + O2---->2MgO
48g Mg------->22,4dm3 tlenu(dane z reakcji)
24g Mg------>xdm3 tlenu(dane z treści zad.)
x=24*22,4/48
x=11,2dm3 tlenu
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T13:56:29+01:00
Równanie reakcji:
2Mg +O2=2MgO,wyznaczam masy molowe:
M Mg=24[g/mol];
M O2=2*16[g/mol]=32[g/mol]O2;układam proporcję:
48[g]Mg - 32[g]O2,
24[g]Mg - x[g]O2,mnożę na "krzyż"
x=16[g]O2;prawo Avogadro:
32[g]O2 - 22,4[dm3]O2,
16[g]O2 - x[dm3]O2;
x=11,2[dm3]O2.
Odp.Potrzeba 11,2[dm3]O2.

1 5 1