Prosze pomóżcie:(
a.3/5 * 2/7=
b.4/5 * 3/8=
c.3/4 * 8/9=
d.7/15 * 10/21=
e.2całe3/4*1/2=
f.5/9 * 4całe 1/10=
g.2całe 1/2* 5całych 1/3=
h.3całe 3/4 * 4całe 1/5=
i.5całych 6/7 *4całe 2/3=
j.4/5 *2/9 *6/7 *7/8=
k.4/7 *1cała3/4*3całe 1/2=
l.1cała 5/8*3całe 1/5*2/26=


Błagam pomóżcie:( dam 5:(

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-12T13:52:46+01:00
3/5 * 2/7=6/35
b.4/5 * 3/8= 12/40 = 3/10
c.3/4 * 8/9= 24/36 = 4/6 = 2/3
d.7/15 * 10/21= 10/9 = 1 i 1/9
e.2i 3/4*1/2= 11/8 = 1 i 3/8
f.5/9 * 4całe 1/10=41/18 = 2 i 5/18
g.2 i 1/2* 5 i 1/3= 20/3 = 6 i 2/3
h.3 i 3/4 * 4 i 1/5= 63/4 = 15
i.5 i 6/7 *4 i 2/3=82/3 = 27 i 2/3
j.4/5 *2/9 *6/7 *7/8=2/15
k.4/7 *1cała3/4*3całe 1/2=7/2 = 3 i 1/2
l.1cała 5/8*3całe 1/5*2/26=2/5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T14:07:55+01:00
A.3/5 * 2/7= 6/35
b.4/5 * 3/8= 12/40 = 3/10
c.3/4 * 8/9= 24/36 = 2/3
d.7/15 * 10/21= 70/315 = 2/9
e.2całe3/4*1/2= 11/4*1/2 = 11/8 = 1³/₈
f.5/9 * 4całe 1/10= 5/9*41/10 = 205/90 = 2⁵/₁₈
g.2całe 1/2* 5całych 1/3= 5/2*16/3 = 80/6 = 13⅓
h.3całe 3/4 * 4całe 1/5= 15/4*21/5 = 315/20 = 15¾
i.5całych 6/7 *4całe 2/3= 41/7*14/3 = 574/21 = 27⅓
j.4/5 *2/9 *6/7 *7/8= 8/45*6/7*7/8 = 48/315*7/8 = 336/2520 = 1/7
k.4/7 *1cała3/4*3całe 1/2= 1*7/2 = 7/2 = 3½
l.1cała 5/8*3całe 1/5*2/26= 26/5*1/13 = 26/65 = 2/5
1 1 1