Kasia korzysta z komputera przeciętnie 2.5 godziny dziennie. Obliczyła, że to jest ⅝ jego wolnego czasu. Ile czasu wolnego dziennie ma Kasia? Zapisz obliczenia.
Wiem ile to będzie tylko nie wiem jak to napisać :P proszę o pomoc :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T14:04:26+01:00
2.5 godziny to 5/8 jej wolnego czasu
wolny czas Kasi : ?

2.5 : 5 = 0.5
0.5 x 8 = 4

Odpowiedź : wolny czas ani wynosi 4h .

Jeśli chodziło ci o coś innego to napisz wiadomość !
1 5 1
2010-02-12T14:05:18+01:00
2,5=5/8
x=1
2,5=5/8 x |:5/8
x=4
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-12T14:08:33+01:00
2,5=⅝
160min=⅝ /×8
1280min=5
1280min:5=256
256min:60min= 4h 16 min