1. Podnosząc ciało o ciężarze 1,5kJ na pewną wysokość wykonano pracę o wartości 3kJ.Na jaką wysokość zostało podniesione ciało?

2.Przesuwając skrzynie na odległość 4m ruchem jednostajnym wykonano pracę o wartości 360J. Jaką siłą działano na skrzynie?

2

Odpowiedzi

2010-02-12T14:28:15+01:00
1. Ciężar w Dżulach???


2. W = F x s W = 360J s = 4m W = F x s F = W : s (W dzielimy przez s) F = 360J : 4m F = 90N
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T14:32:23+01:00
Zad1
Dane:
F = 1,5 kN = 1500 N (w treści zadania jest błąd bo siłę nie wyraża się w dzulach tylko niutonach)
W = 3 kJ = 3000 J
Rozw.:
W = F × h
h = W/F = 3000 J / 1500 N = 2m

zad2
Dane:
S = 4 m
W = 360 J
Rozw.:
W = F × s
F = W/s = 360 J/4m = 90 N
1 5 1