Odpowiedzi

2010-02-12T14:25:28+01:00
Osiadał jasne włosy i wąsy. Widział na jedno oko, gdyż drugie stracił w walce z Krzyżakami. Oczodół przykrywał czarną opaską. Jurand z całej duszy nienawidził Krzyżaków. To oni przed laty zabili jego ukochaną żonę , a później pozbawili go także jedynej córki. Od tego czasu był dla nich bezlitosny. Chciał się zemścić. W książce tej autor przedstawił go jako człowieka , który z zabijaki zmienia się w osobę spokojną , pobożną i litościwą. Powodem tej zmiany były wszystkie nieszczęścia , jakie przeżył w swoim życiu. Wszystkiemu winni byli rycerze w białych płaszczach z czarnymi krzyżami na plecach. Wykorzystali jego bezgraniczną miłość do córki tylko po to , aby się zemścić. Zmienili go we ,,wrak człowieka”. Pozbawili drugiego oka, prawej dłoni, języka. Przez to stał się nie omal człowiekiem świętym.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T14:26:17+01:00
To może być:
-dowiedział się, że została porwana jego córka
-wypalenie mu oka
-obciecie jezyka i dłoni
-upokożenie go
2010-02-12T14:26:36+01:00
Jedymi z trudnych sytuacjin w jakich znalazl sei juradn ze spychowa moze byc
porwanie jego corki,
inna sytuacjia moze byc okaleczenie go przez krzyzakow.