W najbliższym sklepie kartonik soku kosztuje 3,95zł a na giełdzie towarowej 3,5zł.Ile co najmniej kartoników soku trzeba kupić aby opłaciło się pojechać na giełdę jeżeli bilet tranwajowy w obie strony kosztuje 4,8zł
Bardzo pilne prosze!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-12T14:51:42+01:00
Tak to najpierw obliczmy roznice jednego soczku
3,95-3,50= 0,45 gr - roznica w cenie

teraz podzielmy cene biletu pzez roznice
zamienmy na gr

480 gr : 45 gr =10,6666 czyli w przyblizeniu 10,6 tyle trzeba kupic soczkó by sie oplacalo jednak wiadomo ze soczkó ie kupuje sie po pół czyli

ODP> Nalezy kupc co najmniej 11 soków
2010-02-12T14:53:40+01:00
3,95 - 3,50 = 0,45
48 / 4,5 = 480 / 45 = 10,6
10,6 ~ 11
3,95 * 11 = 43,45
3,50 * 11 = 38,5
43,45 - 38,5 = 4,95
4,95 - 4,8 = 0,15

Odp.: Trzeba kupić przynajmniej 11 kartoników soku.