Jak wykonać te zadania ?

1. Jaką długość powinna mieć drabina aby uratować księżniczkę, jeżeli fosa ma szerokość 6 m, a wysokość wieży od ziemi do okna księżniczki 8 m

2. W układzie współrzędnych mamy punkty A = 1,2 oraz B=4,6 . oblicz odległość punktu A od B

3. Oblicz pole i obwód rombu o dłuższej przekątnej 12 i kącie między bokiem, a tą przekątną 30 stopni .

4. Prosty pręt metalowy o długości 8 m jest oparty o mur. Jaka długość pręta wystaje ponad mur

Proszę pomóżcie mi...odpowiedzcie chociaż na zadania, które umiecie, proszę

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:00:14+01:00
1. 6²+8²=x²
36+64=x²
x²=100
x=10

2. 3²+4²=x²
9+16=x²
x²= 25
x =5

3. połowa dłuższej przekątnej: a√2=6
połowa krótszej: a=6/√2=3√2
bok rombu: 2a=18
P=e*f /2
P=12*18/2
P=108
Obw.: 4*18 =72

4. jaką długość ma mur? i jak jest wgl ten pręt oparty? tego zadania nie rozumiem.
2010-02-12T15:01:16+01:00
1 zad. musi mieć 10 metrów. (pitagoras)
6do2+8do2=100
pierwistek ze 100 wychodzi 10

2zad odległość wynosi 5
też pitagoras

3do2+4do2=25
pierwistek wunosi 5

napisz jaki wysoki jest mur a nad 3 mysle