Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:06:36+01:00
Grzyby tworzą próchnicę, która niezwykle użyźnia gleby. Otaczają korzenie strzępkami i w ten sposób bronią drzewa przed bakteriami i innymi grzybami, zwiakszają też powierzchnię pobierania przez drzewo wody i soli mineralnych; Drzewa oddaja za to grzybom gotowe związki organiczne.
Saprobionty (roztocza) - są to organizmy, które odżywiają się martwą materią organiczną w postaci obumarłych szczątków roślinnych i zwierzęcych. Grzyby te wydzielają do podłoża enzymy trawienne, a następnie wchłaniają strawione substancje. j Grzyby jako jedyne organizmy mają zdolność do rozkładu ligniny.
4 5 4
2010-02-12T18:25:51+01:00
Grzyby tworzą próchnicę, która niezwykle użyźnia gleby.
Saprobionty (roztocza) - są to organizmy, które odżywiają się martwą materią organiczną w postaci obumarłych szczątków roślinnych i zwierzęcych
2 5 2