W wielkiej bitwie stoczonej przez wojaska króla Eryka i roderyka wzięło udział 3000 rycerzy straty po obu stronach byly ogromne. król Eryk stracił 30% swoich wojsk, a król roderek 60% ogółem zginełao 40% rycerzy. z jakimi siłami rozpoczęli bitew kroł aryk a z jakimi król roderyk?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:20:14+01:00
Dane:
x-wojska króla Eryka
y-wojska króla Roderyka

Obliczenia:
x+y=3000 /*-0,7
0,7x+0,4=1800 (zostało)

-0,7x-0,7y=-2100
0,7x+0,4=1800
-0,3y=-300
y=1000

x=3000-1000
x=2000

x=2000
y=1000
Odp. Król Eryk 2000 żolnierzy, król Roderyk 1000 żołnierzy.
2010-02-12T15:25:46+01:00
3000=100%(wszyscy zolnierze to 100%)
x =40%(zolnierze ,ktorzy zgineli)

x=(3ooo*40%):100%(to powinno byc zapisane pod kreska ulam.)
x=12oo(tylu ogolnie zginelo)

1200=100%
x=60%(zol.Rodereka ,ktorzy zgin.)

x=(1200*60%):100%
x=720


1200=100%
x=40%(zoln.Eryka ,ktorzy zgin.)

x=(1200*40%):100
x=480

3ooo-1200=1800(liczba wspolnych zolnierzy)
1800:2=900(liczba zolnierzy zyjacych dla kazdego krola)
900+720=1620-zoln.k.Rodereka
900+480=1380-zoln.k.Eryka
1800:2=900