Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-12T15:04:26+01:00
Chrzescijanstow

bezwyznaniowcy

islam
konfucjanizm
hinduzizm
plemienne
buddyzm
1 5 1
2010-02-12T15:08:31+01:00
Monoteistyczne (czyli takie, które uznają wiarę w jednego Boga)
- Chrześcijaństwo ( wiara w Jednego Boga, na podstawie Nowego i Starego Testamentu)
- katolicyzm
- protestantyzm
- prawosławie

- Islam - (wiara w jednego boga - Allaha)
- Judaizm ( wiara w Jednego Boga, z tą różnicą, że Żydzi - wyznawcy judaizmu nie wierzą w Jezusa jako Mesjasza i cały czas czekają na przyjście Mesjasza, uznają jedynie Stary Testament)
Buddyzm (religie wschodnie)
Hinduizm

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:57:55+01:00
Religie monoteistyczne

Judaizm
bóg:Jahwe
założyciel: Mojżesz
Czas powstania:ok 1250r.p.n.e
Święte Księgi:Biblia-tora,księgi proroków,księgi pism Talmud

Chrześcijaństwo
Bóg:Jeden Bóg w trzech osobach
Założyciel:Jezus Chrystus
CZas powstania: 0 r.n.e
Święte Księgi : pismo święte starego i nowego testamentu

Islam
bóg:Allah
Założyciel:Mahomet
CZas powstania: 622r
Święte Księgi: Koran,Tora,Ewangelia

religie politeistyczne

Hindizm
Bóg:jest nieskończenie wiele bogów i wszystkie są wcieleniami Brahmy, Brahma jest wieczny, natomiast jego wcielenia giną lub ulegają przekształceniom w inne
Założyciel:nie posiadającą swojego założyciela i "istniejącą od zawsze"
Czas powstania:---------
Święte księgi:Wedy
1 5 1