Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-12T15:04:54+01:00
ZIELONE PŁUCA ZIEMI - tak również określa się lasy deszczowe ze względy na ich znaczący wkład stabilizacyjny w klimat ziemski. Jako największy producent tlenu oraz schronienie dla milionów zwierząt i roślin lasy równikowe zostały objęte ochroną. Stosunkowo niedawno człowiek zdał sobie sprawę z roli jaką odgrywają lasy deszczowe i wraz z przestaniem ich wycinki rozpoczął ich powolna odbudowę.

Tropikalny las deszczowy to jeden z najistotniejszych dla człowieka ekosystemów. Nasza cywilizacja wytwarza olbrzymie ilości dwutlenku węgla i innych gazów cieplarnianych a nie jesteśmy w stanie wyprodukować tlenu dla zaspokojenia nawet własnych potrzeb. Lasy tropikalne to tylko 6% powierzchni Ziemi, ale dzięki olbrzymiej wilgotności i wysokiej temperaturze, a tym samym niezwykle szybkiemu tempu przemian fizjologicznych zachodzących w organizmach żywych tego obszaru, słusznie często nazywany jest zielonymi płucami naszej planety.
2 5 2
2010-02-12T15:09:17+01:00
"Lasy tropikalne są zielonymi płucami Ziemi". Znaczy to, że lasy tropikalne wytwarzają bardzo dużą ilość tlenu, który jest nam potrzebny do oddychania...
2 1 2
2010-02-12T15:11:29+01:00
Lasy równikowe nazywane inaczej tropikalnymi lasami deszczowymi lub lasami wiecznie zielonymi stanowią jedna trzecią powierzchni wszystkich lasów na świecie. Zielone płuca ziemi tak określa się lasy deszczowe ze względy na ich znaczący wkład stabilizacyjny w klimat ziemski. Jako największy producent tlenu oraz schronienie dla milionów zwierząt i roślin lasy równikowe zostały objęte ochroną. Niedawno ludzie zdali sobie sprawę z roli jaką odgrywają lasy deszczowe i wraz z przestaniem ich wycinki rozpoczął ich powolna odbudowę.
1 1 1