1. Zmierzona na mapie topograficznej odra ma długość 155,2 cm, natomiast w rzeczywistości 853,6km. Oblicz skalę tej mapy.

2. Na mapie w skali 1:30 000 powierzchnia jeziora wynosi 26 cm(kwadr.), oblicz rzeczywistą powierzchnie tego jeziora na mapie w ha.

Proszę o pełne rozwiązania z odpowiedziami. Wybiorę najlepszą odpowiedź.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:19:44+01:00
2. Na mapie w skali 1:30 000 powierzchnia jeziora wynosi 26 cm(kwadr.), oblicz rzeczywistą powierzchnie tego jeziora na mapie w ha.

1:30 000
1cm - 30 000 cm
1cm - 300 m
1cm - 0,3 km
26 × 0,3 = 7,8 km²

1 km² = 100 ha
7,8 km² = 780 ha
Powierzchnia tego jeziora wynosi 780 ha.
2 3 2
2010-02-12T15:23:16+01:00
1. Myślę, że najłatwiej będzie tak:
-zamieniamy 853.6km na cm 853.6hm=853600m=85360000cm
-dzielimy 853600cm na 155.2cm
- wychodzi 550000<- to skala
Odp. Skala tej mapy wynosi 1:550000


7 4 7