Odpowiedzi

2010-02-12T15:17:22+01:00
1.Porzywienie dla człowieka i zwierzat .
2.Dostarczaja tlen
3.Dostarczają drewna


dodatkowe:
1.Surowiec do produkcji tkanin , barwników, leków, kosmetyków.
2.Sa ozdobą otoczenia człowieka


pozdrawiam , i licze na naj. bo brałam z zeszytu a nie internetu .! ;-) ;-*
2010-02-12T15:19:00+01:00
Dla człowieka;
-jako jedzenie (np.jablko)
-jako rosliny ozdobne
-jako opal(drewno--->drzewa)

w przyrodzie:
-poczatkowe ogniwo w lancuchu pokarmowym
-wytwarzaja tlen i pochlaniaja CO₂
-mieszkanie dla malych zwierzat, ptakow i owadow

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:20:21+01:00
Znaczenie roślin okrytonasiennych:
a) w przyrodzie:
- usuwają z atmosfery dwutlenek węgla
- produkują tlen
- tworzą różnorodne zbiorowiska roślinne, więc budują dla innych środowisko życia
b) w życiu człowieka:
- niektóre rośliny mają właściwości lecznicze
- stosuje je się jako przyprawy
- do wyrobu tkanin
- do wyrobu papieru