W sklepie odzieżowym obniżono ceny marynarek o 10%, a spodni o 5 %.Pan Andrzej kupił marynarkę i spodnie przed obniżką i zapłacił 440 zł.Pan Bogdan kupił taki sam komplet po obniżce i zapłacił o 34 zł mniej.ile teraz kosztuje marynarka a ile spodnie?

prosze o pomoc

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:15:49+01:00
X-cana marynarki przed obniżką
y-cena spodni

x+y=440
(x-10%x)+(y-5%y)= 440-34

x+y=440
0,9x+0,95y=406

x=440-y
0,9*(440-y)+0,95y=406

x=440-y
396-0,9y+0,95y=406 /-396

x=440-y
0,05y= 10 /÷0,05

x=440-y
y=200

x=440-200
y=200

x=240
y=200

cana marynarki przed obniżką wynosiła 240 zł, a cena spodni 200 zł
PO OBNIŻCE

240-(0,1*240)=216
200-(0,05*200)=190

Mam nadzieję że pomogłam :)
2010-02-12T15:16:56+01:00
X-cana marynarki przed obniżką
y-cena spodni

x+y=440
(x-10%x)+(y-5%y)= 440-34

x+y=440
0,9x+0,95y=406

x=440-y
0,9*(440-y)+0,95y=406

x=440-y
396-0,9y+0,95y=406 /-396

x=440-y
0,05y= 10 /÷0,05

x=440-y
y=200

x=440-200
y=200

x=240
y=200

240-(0,1*240)=216
200-(0,05*200)=190

cana marynarki po obniżce wynosi obniżką wynosiła 216 zł, a spodni 190 zł.
Pozdro ;D