W wiadrze jest x litrów wody. W beczce jest y litrów wody. Zapisz, ile litrów wody będzie w beczce, a ile w wiadrze, jeśli

do wiadra dolejemy 0,75 l wody ze studni , a potem trzecią część zawartości wiadra przelejemy do beczki.

Odpowiedź jest : wiadro 2/3x + 1/2
beczka 1/3x+y+ 1/4

czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć dlaczego taka odpowiedź ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:17:47+01:00
Wiadro: najpierw x+0,75l, później 2/3x+0,5l
beczka:y+1/3x+0,25l

Mam nadzieję że pomogłam :)
5 4 5
2010-02-12T16:16:44+01:00
Wiadro:
najpierw x+0,75l,
później 2/3x+0,5l
beczka:
y+1/3x+0,25l