A) Obwód podstawy graniastosłupa prostego jest równy 10 cm, wysokość graniastosłupa wynosi 3,5 cm. Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa.
b) Pole powierzchni całkowitej pewnego graniastosłupa prostego jest równe 120 cm kwadratowych. Wysokość graniastosłupa wynosi 5 cm, a obwód podstawy jest równy 20 cm. Jakie jest pole podstawy tego graniastosłupa ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:35:22+01:00
A)
Pb=10cm*3,5cm=35cm²

B)
Pc=120cm
h=5cm
obw=20
Pp?

Pb=20*5
Pb=100cm²
Pp=Pc-Pb
Pp=120-100=20cm²
Odp. Pole podstawy jest rowne 20 cm²
2010-02-12T18:19:03+01:00
A
pb = 10 x 3,5 = 35 cm 2

b
Pb = 20 x 5 = 100
120 cm2 - 100 cm 2 = 20 cm 2
20 cm 2 : 2 (2 podstawy) = 10 cm 2
2010-02-12T21:20:20+01:00
A) Pb=Ob*h
Pb=10*3.5=35
b) Pc=2Pp+Pb 2PP=Pc-Pb
Pb=Ob*h
Pb=20*5=100
2Pp=120-100
2Pp=20
Pp=10