Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:26:50+01:00
Dzięki rewolucji francuskiej w większości krajów europejskich mamy teraz demokracje, dzięki niej uchwalono prawa człowieka, uchwalono konstytucję i wolność słowa, to we Francji mamy początek demokratycznej Europy.
Rewolucja jednak przyniosła terror jakobinów więc wolność słowa nie była przestrzegana, za jakie ktokolwiek manifestacje popierające "stary ład" trafiało się na gilotynę. Kościół był prześladowany a biskupi byli poddani kontroli państwu i wybierani przez rząd Francji.
Dzięki rewolucji do władzy doszedł Napoleon I i zawojował cała Europę
4 4 4
2010-02-12T15:29:13+01:00
Rewolucja francuska spowodowała, że Europa , a szczególnie władcy europejscy zdenerwowali się, że rewolucja dotrze do innych krajów i spowoduje zlikwidowanie absolutyzmu. ŚCięcie Ludwika XVI spowodowało utworzenie koalicji antyfrancuskiej przez panstwa: Prusy, Austria, Rosja, Anglia.

Pozdro :D
1 4 1