Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:29:42+01:00

Hans Christian Andersen — Baśń mojego życia (Rozdział IV)

Gdy podróżnik zostawia w tyle za sobą góry, po raz pierwszy widzi je w ich rzeczywistym kształcie - tak też jest z przyjaciółmi.

Anthony de Mello — Przebudzenie (Ukryte programy)

[...] w rzeczywistości nie mamy gdzie iść, bo tam, gdzie chcielibyśmy być, już jesteśmy. Japończycy bardzo ładnie dają temu wyraz w powiedzeniu: „W dniu, w którym zaniechasz podróży, dotrzesz do celu”.


Jim Morrison

Każdy dzień jest podróżą przez historię.


Władysław Grzeszczyk — Parada paradoksów

Życie jest wielkim podróżowaniem dookoła.

Hans Christian Andersen — Baśń mojego życia (Rozdział VIII)

Podróże są jak ożywcza kąpiel dla umysłu, jak rysunek Medei, który sprawia, że znów jesteś młody.



Leszek Kołakowski — Mini wykłady o maxi sprawach

Nie, nie dla wiedzy podróżujemy. Nie po to też podróżujemy, by na chwilę z codziennych trosk się wyrwać i o kłopotach zapomnieć [...] Nie, nie żądza wiedzy nas gna ani ochota ucieczki, ale ciekawość, a ciekawość jak się zdaje, jest osobnym popędem, do innych niesprowadzalnym.


Hans Christian Andersen

Podróżować to żyć.

Éric-Emmanuel Schmitt — Oskar i pani Róża

Tak to już jest z człowiekiem, że na starość nie za bardzo lubi podróżować.



Tomasz Mann — Czarodziejska Góra » narrator (Rozdział pierwszy, Przyjazd)

Dwa dni podróży oddalają człowieka [...].



Éric-Emmanuel Schmitt — Małe zbrodnie małżeńskie

Wielcy podróżnicy mówią, że kiedy człowiekowi bardzo chce się pić, a brakuje wody, powinien sobie przypomnieć ten pierwszy raz, kiedy pił. To jest jedyna metoda na pokonanie pustyni.


Benjamin Disraeli

Jak wszyscy wielcy podróżnicy, widziałem więcej niż pamiętam i pamiętam więcej niż widziałem.


Karl Kraus

Małe stacyjki są dumne z tego, że przez nie przejeżdżają pociągi pośpieszne.

Marcel Proust

Prawdziwa podróż odkrywcza nie polega na szukaniu nowych lądów, lecz na nowym spojrzeniu.


Ryszard Kapuściński

Podróż przecież nie zaczyna się w momencie, kiedy ruszamy w drogę, i nie kończy, kiedy dotarliśmy do mety. W rzeczywistości zaczyna się dużo wcześniej i praktycznie nie kończy się nigdy, bo taśma pamięci kręci się w nas dalej, mimo że fizycznie dawno już nie ruszamy się z miejsca. Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej.



Guillaume Apollinaire — Gra w klasy (motto Z tej strony)

Dalekie trzeba podejmować podróże, kochając swoje domostwo.



Julio Cortázar — Ostatnia runda (Nawrócenie Teodora W. Adorno)

Kot nie podróżuje, jego orbita jest leniwa i niewielka, z maty na krzesło, z sieni na klomb bratków, rysunek powolny, tak jak u Matisse'a, kot namalowany, nigdy Jackson Pollock czy też Appell [...].


Albert Einstein

Gdy kobiety są w domu, ich uwaga skupia się na meblach, [...] zawsze coś tam przy nich robią. Kiedy podróżuję w towarzystwie kobiety, ja jestem jedynym meblem, jaki ma ona w swoim zasięgu, nie może się zatem powstrzymać od ustawiania mnie przez cały czas i poprawiania czegoś na mnie.


Leopold Staff

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!


Henri Michaux

Z umarłym lepiej nie podróżować.


Albert Einstein

To ludzie, a nie podróże statkiem, przyprawiają mnie o chorobę morską. Ale obawiam się, że nauka jeszcze nie znalazła lekarstwa na tę dolegliwość.

Mam nadzieję że pomogłam licze na naj :)
3 4 3
2010-02-12T15:30:21+01:00
"Nawet najdalsza podróż zaczyna się od pierwszego kroku."
— Gautama Budda (Siddhartha Gautama)

"Gdy możesz zdobyć wszystko czego pragniesz, wypowiadając kilka słów, cel nie ma znaczenia, liczy się tylko podróż."
— Christopher Paolini

"Prawdziwa podróż odkrywcza nie polega na poszukiwaniu nowych lądów, lecz na nowym spojrzeniu."
— Marcel Proust

" To podróż daje nam szczęście, nie jej cel."
— Dan Millman

" W towarzystwie odpowiedniego człowieka możesz odbyć podróż dookoła świata, a będzie ci się zdawało, że wszystko to trwa jedną chwilę. W pojedynkę jedynie wleczesz się przez świat, nawet jeśli jedziesz ekspresem albo lecisz samolotem."
— Sándor Márai

"Modlitwa to podróż do własnego wnętrza."
- Anonim


"Jeśli towarzyszy się przyjacielowi, żadna podróż nie jest nużąca."
-Lew Tołstoj

"Życie - to wojna i przystanek chwilowy w podróży."
Marek Aureliusz

"Do podróży przygotuję się tak, jakbym przygotowywała się na śmierć. Jeśli nie wrócę, zostawię przynajmniej wszystko w najmniejszym porządku."
Katherine Mansfield

"Życie nasze to podróż po wzburzonych wodach oceanu, pośród ciemności nocy; wiara to latarnia morska, co nam drogę do portu wiecznej szczęśliwości ukazuje; wierność w obowiązkach to czółno, które nas od morskich broni bałwanów, tj. od wpływów świata; nadzieja, ufność w Bogu to kotwica, co nas od zatonięcia ratuje; miłość to wiatr, co żagle nadyma. I do nieba wiedzie."
Honorat Kożmiński

"Lepiej podróżować z nadzieją, niż przybyć do celu."
Robert Louis Stevenson


3 4 3
2010-02-12T15:38:00+01:00
1.Wielcy podróżnicy mówią, że kiedy człowiekowi bardzo chce się pić, a brakuje wody, powinien sobie przypomnieć ten pierwszy raz, kiedy pił. To jest jedyna metoda na pokonanie pustyni.Éric-Emmanuel Schmitt
2.Jak wszyscy wielcy podróżnicy, widziałem więcej niż pamiętam i pamiętam więcej niż widziałem.Benjamin Disraeli
3. Małe stacyjki są dumne z tego, że przez nie przejeżdżają pociągi pośpieszne.Karl Kraus
4.Prawdziwa podróż odkrywcza nie polega na szukaniu nowych lądów, lecz na nowym spojrzeniu.Marcel Proust
5.Gdy podróżnik zostawia w tyle za sobą góry, po raz pierwszy widzi je w ich rzeczywistym kształcie - tak też jest z przyjaciółmi.Hans Christian Andersen
6.[...] w rzeczywistości nie mamy gdzie iść, bo tam, gdzie chcielibyśmy być, już jesteśmy. Japończycy bardzo ładnie dają temu wyraz w powiedzeniu: „W dniu, w którym zaniechasz podróży, dotrzesz do celu”.Anthony de Mello
7.Podróż przecież nie zaczyna się w momencie, kiedy ruszamy w drogę, i nie kończy, kiedy dotarliśmy do mety. W rzeczywistości zaczyna się dużo wcześniej i praktycznie nie kończy się nigdy, bo taśma pamięci kręci się w nas dalej, mimo że fizycznie dawno już nie ruszamy się z miejsca. Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej.Ryszard Kapuściński
8.Każdy dzień jest podróżą przez historię.Jim Morrison
9.Życie jest wielkim podróżowaniem dookoła.Władysław Grzeszczyk
10.Dalekie trzeba podejmować podróże, kochając swoje domostwo.Guillaume Apollinaire
11.Podróże są jak ożywcza kąpiel dla umysłu, jak rysunek Medei, który sprawia, że znów jesteś młody.Hans Christian Andersen
12.Kot nie podróżuje, jego orbita jest leniwa i niewielka, z maty na krzesło, z sieni na klomb bratków, rysunek powolny, tak jak u Matisse'a, kot namalowany, nigdy Jackson Pollock czy też Appell [...].Julio Cortázar
13.Nie, nie dla wiedzy podróżujemy. Nie po to też podróżujemy, by na chwilę z codziennych trosk się wyrwać i o kłopotach zapomnieć [...] Nie, nie żądza wiedzy nas gna ani ochota ucieczki, ale ciekawość, a ciekawość jak się zdaje, jest osobnym popędem, do innych niesprowadzalnym.Leszek Kołakowski
14.Gdy kobiety są w domu, ich uwaga skupia się na meblach, [...] zawsze coś tam przy nich robią. Kiedy podróżuję w towarzystwie kobiety, ja jestem jedynym meblem, jaki ma ona w swoim zasięgu, nie może się zatem powstrzymać od ustawiania mnie przez cały czas i poprawiania czegoś na mnie.Albert Einstein
15.Podróżować to żyć.Hans Christian Andersen
16.A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!Leopold Staff
17.Tak to już jest z człowiekiem, że na starość nie za bardzo lubi podróżować.Éric-Emmanuel Schmitt
18.Z umarłym lepiej nie podróżować.Henri Michaux
19. Dwa dni podróży oddalają człowieka [...].Tomasz Mann
20.To ludzie, a nie podróże statkiem, przyprawiają mnie o chorobę morską. Ale obawiam się, że nauka jeszcze nie znalazła lekarstwa na tę dolegliwość.Albert Einstein
21.W ciężkiej dla wszystkich podróży życia nie godzi się własnych ciężarów na cudze barki zwalać.Adam Mickiewicz
22.Nie, nie dla wiedzy podróżujemy. Nie po to też podróżujemy, by na chwilę z codziennych trosk się wyrwać i o kłopotach zapomnieć [...] Nie, nie żądza wiedzy nas gna ani ochota ucieczki, ale ciekawość, a ciekawość jak się zdaje, jest osobnym popędem, do innych niesprowadzalnym.Leszek Kołakowski
23.Czytanie książki jest, przynajmniej dla mnie, jak podróż po świecie drugiego człowieka. Jeżeli książka jest dobra, czytelnik czuje się w niej jak u siebie, a jednocześnie intryguje go, co mu się tam przydarzy, co znajdzie za następnym zakrętem.Jonathan Carroll
24.Gdy podróżnik zostawia w tyle za sobą góry, po raz pierwszy widzi je w ich rzeczywistym kształcie - tak też jest z przyjaciółmi.Hans Christian Andersen
25.Tak to już jest z człowiekiem, że na starość nie za bardzo lubi podróżować.Éric-Emmanuel Schmitt
26.Wielcy podróżnicy mówią, że kiedy człowiekowi bardzo chce się pić, a brakuje wody, powinien sobie przypomnieć ten pierwszy raz, kiedy pił. To jest jedyna metoda na pokonanie pustyni.Éric-Emmanuel Schmitt
27.Życie - to wojna i przystanek chwilowy w podróży, wspomnieniem pośmiertnym - zapomnienie. Cóż więc może posłużyć za ostoję? Tylko jedno: filozofia.Marek Aureliusz
28.Nerwicowa hiperaktywność, rzucanie się w wir życia, nadmierne życie towarzyskie i społeczne, ustawiczne podróże, unikanie skupienia i samotności, typowe dla naszej cywilizacji, w znacznej mierze wywodzą się z nerwicowego lęku przed samotnością.Antoni Kępiński
29.Życie jest wielkim podróżowaniem dookoła.Władysław Grzeszczyk
30.Podróż przecież nie zaczyna się w momencie, kiedy ruszamy w drogę, i nie kończy, kiedy dotarliśmy do mety. W rzeczywistości zaczyna się dużo wcześniej i praktycznie nie kończy się nigdy, bo taśma pamięci kręci się w nas dalej, mimo że fizycznie dawno już nie ruszamy się z miejsca. Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej.Ryszard Kapuściński

3 5 3