Odpowiedzi

2010-02-12T15:34:37+01:00
Bo ma mniejszą gęstość
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:35:44+01:00
Woda zamarzajac zwieksza swa objetosc, gdyz (w nieduzym stopniu) miesza sie z powietrzem. Prze to ma mniejsza od wody gestosc i moze plywac po wodzie.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-12T15:35:54+01:00
Większosc substancji rozszerza się w momencie podgrzewania, natomiast kurczy podczas oziębiania. Na przykład rtęć znajdujaca się w termometrze zwiększajac swoja objętosc podnosi się, wskazujac w ten sposób wzrost temperatury. Jako że rtęć zamarza w temperaturze -39°C, nie nadaje się ona do termometrów używanych do pomiaru bardzo niskich temperatur.
Zasadniczo woda także zwiększa swoja objętosc w momencie podgrzewania, a zmniejsza w chwilach ochładzania. Jednak kiedy zostaje ona ochłodzona z temperatury 4°C do temperatury 0°C jej objętosc zwiększa się. Dlatego rury wodociagowe czasami w zimie pękaja, jako że znajdujaca się w nich woda rozszerza się pod wpływem spadajacej temperatury.