Do zdobycia 50pkt
1. Z dwóch miast oddalonych od siebie o 148km wyruszyli jednocześnie motocykliści,jadąc naprzeciw siebie- pierwszy z prędkością 75km/h,a drugi 80km/h. Po ilu godzinach nastąpi spotkanie,jeżeli pierwszy motocyklista przerwał jazdę na 18 minut?
Odpowiedź do zadania 1,1h
2. Bok trójkąta foremnego ma długość 0,1m.Oblicz promień okręgu wpisanego w trójkąt i promień okręgu opisanego na tym trójkącie.
Odpowiedź do zadania 5/3 pierwiastek z 3 oraz 10/3 pierwiastek z 3 3. Obwód trójkąta foremnego wynosi 24 cm. Oblicz pole koła opisanego na tym trójkącie i wpisanego w ten trójkąt.
Odpowiedź do zadania 64/7 pi cm kwadratowych
Prosze o wszystkie działania
prosze o szybka odpowiedz
daje najjj punktow!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T15:49:01+01:00
2.h=a*pierwiastek3 podzielic na 2
0,1m=10cm
10*pierwiastek3 podzielic na 2=5*pierwiastek z 3
Promien okregu wpisanego w trojkat
r=1/3h
r=1 i 2/3 pierwiastka z 3
Promien okregu opisanego na trojkacie
R=2/3h
R=3 i 1/3 pierwiastka z 3
3.24:3=8
Bok ma 8 cm
Robisz tym samymwzorem czyli obliczasz wysokosc (h=a pierwiastek z 3 /2) wyjdzie ze h=4 pierwiastki z 3
2010-02-12T15:59:57+01:00
2. Bok trójkąta foremnego ma długość 0,1m.Oblicz promień okręgu wpisanego w trójkąt i promień okręgu opisanego na tym trójkącie.

a = 0,1 m = 10 cm
potrzebuję wiedzieć ile wynosi wysokość tego trójkąta
h = (a√3):2 - wzór na wysokość
h = 10√3 :2 = 5√3

wiem że promień to ⅓ wysokości, czyli :
r = 5√3 × ⅓ = (5√3) :3
zgadza się z Twoją odpowiedzią.

Odpowiedź do zadania 5/3 pierwiastek z 3

a = 0,1 m = 10 cm
h = (a√3):2 - wzór na wysokość
h = 10√3 :2 = 5√3

wiem że promień to ⅔ wysokości, czyli :
r = 5√3 × ⅔ = (10√3) :3


Obwód trójkąta foremnego wynosi 24 cm. Oblicz pole koła opisanego na tym trójkącie i wpisanego w ten trójkąt.
Odpowiedź do zadania 64/7 pi cm kwadratowych

obw = 24
24 :3 boki = 8
a (czyli długość jednego z trzech boków) = 8
h = (a√3):2
h = (8√3):2 = 4√3
wiem że promień to ⅔ wysokości, czyli :
r = ⅔ × 4√3 = (8√3) :3
P = πr²
P = (8√3) :3 × (8√3) :3 = 21 ⅓ π cm²
wiem że promień to ⅓ wysokości, czyli :
r = 4√3 × ⅓ = (4√3) :3
P = πr²
P = (4√3) :3 × (4√3) :3 = 16π cm²