1 . Wyznacz masę kry lodowej w kształcie prostopadłościanu, której długość wynosi 2,5m, szerokość 1,2m i grubość 40cm. Gęstość lodu: 0,9 g/cm3
2. Ile wynosi ciężar bryłki żelaza o objętości 200cm3.
Gęstość żelaza: 7,8 g/cm3
3. Masa zwoju miedzianego drutu wynosi 4,45kg. Powierzchnia poprzecznego przekroju drutu jest równa 2 mm2 ( kwadratowe ). Ile wynosi długość tego drutu? Gęstość miedzi: 8,9 g/cm3.
4. Ile wynosi masa deski sosnowej o długości 4m, szerokości 20cm i grubości 4cm? Gęstość drewna : 0,8 g/cm3
To są zadania ze zbioru zadań Romualda Subieta.
Proszę o rozwiązanie zadań i napisanie obliczeń.
Z góry dziękuję.

2

Odpowiedzi

2010-02-12T16:03:00+01:00
1
Dane:
a-2,5m=25dm
b-1,2m=12dm
h-40cm=4dm
d-0,9g\cm²=90dag\dm²

szukane:
v=?
d=?

Wzór:
a×b×h
(a×b×h)×90dag\dm²

Obliczenia:
25dm×12dm×4dm=1200dm²
1200dm²×90dag\dm²=109200dag=1092kg
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T16:14:15+01:00
Ad.1
ę=m/v ; m=ę*v
v=250cm*120cm*40cm=1200000cm3
2,5m=250cm; 1,2m=120cm
v=1200000cm3
ę=0,9g/cm3
m=1200000cm3*0,9g/cm3=1080000g
masa kry=1080000g
ad.2
m=? ; v=200cm3 ; ę=7,8g/cm3
m=200cm3*7,8g/cm3=1560g
m=1560g
ad.3
ę=8,9g/cm3 ; 4,45kg=4450g
v=ę*m ; v=4450*8,9=39605cm3
2mm2=0,02cm2 ; 39605/0,02= 1980250cm
ad.4
ę=0,8g/cm3 ; v=20cm*4cm*400cm=32000cm3
m=0,8g/cm3*32000cm3=25600g
m=25600g
ps.tylko to trzeba zamienić na kilogramy i plisss daj najlepszą notę
2 2 2