Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T16:09:30+01:00
Architektura rzymian była inna i wyróżniająca się z pośród innych .
Największą zaletą było to iz rozpoznawano ją na całym świecie a po latach zaleli wzorować się na ich wielkiej pomysłowości . Nikt o tym nie wiedział jednak kilka form i kształtów było ściągniete od architektury hellonistycznej :)
tylko to wiem ..... bez ściągania z neta a jeżeli to nie wystarczy poszukaj w googlach na pewno coś znajdziesz
1 5 1
2010-02-12T16:10:27+01:00
Wymyślili akwedukty czyli wodociągi
Zbudowali Koloseum
Kamienne drogi
Wiele mostów budowanych nawet nad szerokimi rzekami
Kopuły (do ich wykonania po raz pierwszy użyto betonu)
To tyle w książce do I gim. nie ma niczego więcej więc powinno starczyć ;)
1 5 1
2010-02-12T16:12:05+01:00
Rzymianie budowali wspaniałe drogi- jak na poziomi tamtej cywilizacji. Potrafili również bez mierzenia wyznaczać kąt prosty w budowlach, czego dziś nie da się pojąć.
Budowali akwedukty, czyli wodociągi doprowadzające wodę do Rzymu.
Cyrki były przeznaczone do wyścigów konnych.
Budowano wspaniałe bazyliki, nie używając bardzo zaawansowanych urządzeń.
powstawały termy- łaźnie, które dziś nazywamy centrami odnowy biologicznej :)
Powstawały również liczne budowle- biblioteki, teatry, amfiteatry(były to budowle z miejscami dla publiczności i z arenami,na których odbywały się walki gladiatorów).

Mam nadzieję, że trochę pomogłam :)

Pozdrawiam :>
1 5 1