Odpowiedzi

2010-02-12T16:41:17+01:00
Rysunek przedstawia żeliwny klocek ,którego podstawa jest równoległobokiem o wysokości 5cm . Ile kilograma waży ten klocek ,jeśli 1cm³ żeliwa waż 7g ?
I krawędź podstawy ma 12cm , a wysokość 4,5 .

V=PpxH
V=5cmx12cmx4,5cm
V=270cm³

270 x 7g = 1890 g = 1,89kg

4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T17:01:40+01:00
V=Pp×H

Pp=a×h
Pp=12×5
Pp=60cm³

V=60×4.5
V=270cm³

270cm³×7g=1890g=1.89kg

Odp.:Klocek waży 1.89kg
4 4 4