Prędkość ciała w ruchu prostoliniowym wzrasta rownomiernie w czasie 10 sekund od wartości 5m/s do wartości 20m/s. Ile wynosi przyspieszenie w ruchu tego ciała? Jaki zwrot ma wektor przyspieszenia- zgodny ze zwrotem wektora prędkości czy przeciwny?
Proszę o dane i szukane oraz wzór i odp na wszystkie pytania dlatego daje duzo punktów

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T17:07:30+01:00
Dane: Vp=5m/s, Vk=20 m/s, t=10s
Szukane: a
Rozwiązanie:
a=Vk-Vp/t
a=20m/s-5m/s/10s
a=15m/s/10s
a=1,5m/s2 (metr na sekundę do kwadratu)
Wektor przyspieszenia jest zgodny (zawsze jest zgodny) z wektorem prędkości.
4 5 4
2010-02-12T17:10:32+01:00
Dane:
Δt = 10 s
ΔV = 20-5 = 15m/s
Szukane : a.
V=at
a=V/t
a=1/5 m/s²

Wektor a ma zwrot zgdony do wektora V gdyż prędkość wzrasta.
2 5 2