Odpowiedzi

2010-02-12T16:37:01+01:00
Dane
a=0,5 m/s2
t=0.5 min=30s
szukane
v=?
wzór
v=at
v=0,5* 30 [m/s2 *s=m/s]
v=15 m/s
15m/s=15 * 1/1000 * 3600= 54 km/h
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T16:41:58+01:00
Dane:
a - przyspierzenie = 0,5 m/s²
t - czas jazdy = 0,5 min = 30 s
szukane:
v - prędkość końcowa = ?
v = vo + at
vo - prędkośc początkowa = 0
v = at = 0,5 razy 30 = 15 m/s = 54 km/h
odp
po czasie 0,5 min pociąg będzie miał prędkość 54 km/h