Uwaga !!! odpowiedzi byle jakie niepoprawne lub po prostu dla zarobie punktów będą natychmiastowo zaspamowane !!
Ps . Jeśli odpowiesz na jedno zadanie naromalnie (* poprawnie ) niezespamuje cię !!!
FIZYKA 1 GIM . Proszę również o napisanie dane szukana wzór + rozwiązanie
1.Czas obiegu pierwszego sztucznego satelity wokół Ziemi wynosi 96 min.
Zaś jego średnia prędkość miała wartość 7,8 km/h .
Jaką drogę w przybliżeniu przebył satelita podczas jednego obiegu wokół Ziemi .
2.Uczeń jadący ze szkoły do domu w czasie 6 min . zaliczył 750 kroków . Długość jednego kroku wynosi przeciętnie 60 cm . Z jaką średnią prędkością szedł ten uczeń i jaka jest odległość między domem a szkołą

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-12T16:23:18+01:00
Dane:
t=96min
v=7.8km/s
Zamieniamy min na sek
96min*60s= 5760s
Wzor
S=v*t
s= 7.8km/s*5760s=44928Km
(sek sie skracaja)

Mam nadzieję że pomogłam :)
2010-02-12T16:32:35+01:00
1)
t=96min=5760s
vśr=7,8 km/h =1,8×1000m:3600s=0,5m/s
Sz: s=?
vśr=sc:tc
sc=v×t
sc=0,5m/s×5760s=288m
Odp.:Satelita przebył drogę 288m.

2)
t=6 min=360s
s=750×0,6cm=450m
Sz:vśr=?
vśr=sc:tc
vśr=450m : 360s =1,25m/s
Odp.: Uczeń ma do domu 450 metrów szedł ze średnią prędkością 1,25 m/s
2010-02-12T16:34:19+01:00
1)
v=s/t ; s=v*t
s-droga; v-prędkość; t-czas
v=7,8km/h ; t=96min=1,6h
s=7,8km/h*1,6h=12,48km
droga=12,48km
2)
v=? ; t=6min=360s
s=750*60cm=45000cm=450m
v=s/t
v=450m/360s=1,25m/s
szedł ze średnią prędkością 1,25m/s
droga z domu do szkoły to 450m
plisssssssssss daj najlepsze:)