A)Jaki procent liczby 120 stanowi liczba 15?
b)oblicz 12% liczby 250
c)Znajdz liczbę, ktorej 3% wynosi 16.

...

A)Oblicz 15% wydatkow w wysokosci 320zł
B)jaki procent masy Go-gramowego jajka stanowi 18-gramowe zoltko
C)Ilu uczniow liczy klasa,w ktorej 24 chlopcow stanowi 80%
D)Pewna operacja technologiczna trwala 46 sekund o 15% dluzej niz zwykle. Ile czasu zajmuje ta operacja zazwyczaj.

...

usun niewymiernosc z mianownika:

1
---
pierwiastek z 7

-7
-----
pierwiastek z 3

-2
-----
3pierwiastek z 6

3pierwiastek z 2
--------
pierwiastek z 6

-4pierwiastek z 10+2
-------------
pierwiastek z 10

2--4pierwiastek z 15
-------
3pierwiastek z 5



2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T21:38:57+02:00
Procent liczby 120 stanowi liczba 15?
x%*120=15
x*1,2=15
x=15:1,2
x=12,5%
b)oblicz 12% liczby 250
12%*250=0,12*250=30
c)Znajdz liczbę, ktorej 3% wynosi 16.
3%x=16
0,03*x=16
x=16:0,03
x=533 i 1/3

...

A)Oblicz 15% wydatkow w wysokosci 320zł
0,15*320=48
B)jaki procent masy 6o-gramowego jajka stanowi 18-gramowe zoltko
60g-100%
18g-x
x=1800:60
x=30%
C)Ilu uczniow liczy klasa,w ktorej 24 chlopcow stanowi 80%
24-80%
x-20%
x=6
cała klasa 24+6=30 osób
D)Pewna operacja technologiczna trwala 46 sekund o 15% dluzej niz zwykle. Ile
trwała cała operacja?
46=115%x
46=1,15x
x=46:1,15
x=40

1
---=√7/7
√7

-7
-----=-7√3/3
√3

-2
-----=-2√6/18=-√6/9
3√6

3√ 2
------=3√ 2√ 6/6=3√12/6=6√3/6=√3
√ 6

-4√10+2
-------------=(-4√10+2)√ 10/10=-40+2√10/10=-20+√10/5
√ 10

2--4√15
-------=(2--4√15)√ 5/3√ 5√ 5=2√ 5-4√75/15=2√ 5-20√3/15
3√ 5
4 3 4
2009-10-11T21:51:51+02:00
Procent liczby 120 stanowi liczba 15?
x%*120=15
x*1,2=15
x=15:1,2
x=12,5%
b)oblicz 12% liczby 250
12%*250=0,12*250=30
c)Znajdz liczbę, ktorej 3% wynosi 16.
3%x=16
0,03*x=16
x=16:0,03
x=533 i 1/3

...

A)Oblicz 15% wydatkow w wysokosci 320zł
0,15*320=48
B)jaki procent masy 6o-gramowego jajka stanowi 18-gramowe zoltko
60g-100%
18g-x
x=1800:60
x=30%
C)Ilu uczniow liczy klasa,w ktorej 24 chlopcow stanowi 80%
24-80%
x-20%
x=6
cała klasa 24+6=30 osób
D)Pewna operacja technologiczna trwala 46 sekund o 15% dluzej niz zwykle. Ile czasu zajmuje ta operacja zazwyczaj.
46 =115% x
x=46:1,15
x=40 sekund
3 3 3